Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Arıza Kodu !

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Arıza Kodu !

    aracım dün gece hararet göstergesi kırmızı yaptı anında durdurdum alttan su aktı baya baktım motor suyu hazenesi boşalmış tekrar doldurdum sonra çalıştırdım motor suyu fokurdamaya başladı hemen durdurdum motorda baya sıccaktı fan çalışıyor bu arada fanı açtı...dün geece aracı oraya bıraktım bugun gidip aracı kontrol ettim herşey yolundaydı suyu eksiltmemiş yag normal görünüyordu çalıştırıp servise götürdüm admada suanda herşey normal görünüyor dedi ama bi basınç teti yapalım dedi pazartesi yada salı onu yapacak ama odbyi bağadığında sunlar cıktı.

    not : aracım sakin kulllanımda bile 10 lt nin aşagısına inmiyor..
    12115981_587668291371823_2673037820160362060_n.jpg


    [SIZE=6][sorun çözüldü][/SIZE]
    En son düzenleyen fearuq; 20-10-15, 10:18.
    \______
    /__|___\___
    [(O)_____(O)\

    #2
    Hararet termostat mushuru denilen parcadan olabilir.
    Ama anlamadigim vuruntu var, oksijen sensoru hata gosteriyor. Yazilim vs var mi aracta
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

    Yorum Yap


      #3
      Yazılım bildiğim kadarıyla yok hocam sadece dp var ...DP den olabilir mi ???
      \______
      /__|___\___
      [(O)_____(O)\

      Yorum Yap


        #4
        Dp de ariza kodu olur ama bunun hararetle ilgisi yok. Oksijen sensoru ondan yakio olabilir.

        Hararet anladigim kadariyla mushurden kaynaklaniyor. Ama sadece tahmin bu tabi
        1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
        2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

        [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
        4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
        5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

        Yorum Yap


          #5
          Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          Dp de ariza kodu olur ama bunun hararetle ilgisi yok. Oksijen sensoru ondan yakio olabilir.

          Hararet anladigim kadariyla mushurden kaynaklaniyor. Ama sadece tahmin bu tabi
          Hocam biraz soru sorayim kafam kkarisik karisik...
          1.Yazılım olup olmadığını nasıl anlarim?
          2.bu vurultu nedir ki ?
          3.bu arızalar fazla yakmasını Tetikler mi ?
          \______
          /__|___\___
          [(O)_____(O)\

          Yorum Yap


            #6
            Merhbalar eksıltme sebebı devırdayımden yapabılır gıderken eksıltmez ama rolantıde durdugunda sag ön lastıge yakın içeride su edamlatrma yapıyormu? bırde araçta su kalmadı ise sıcak durumda ılk doldurmada sanki conta yakmış gibi kaynatma yapar araç soğuduktan sonra suyunu tamamlayıp devam etmen gereklı fakat en yakın zamanda bır servise uğra derim yüksek ihtimal devirdayim aynı sorunu bende yaşadım.Bu arada kırmızı hararet uyarısı yandığına hiç bir şekilde yol almadan kenarı çek derim çonta yanması daha ileriside motora kadar gitmekte ..Geçmiş olsun
            34 VY 2501 2007 R 56

            SNL81

            Yorum Yap


              #7
              Hocam ertesi günü arabayı aldığında servise gittim adam görunurde birşey yok dedi basınç testine sokal belki bi kaçak var dedi.. Ama salı gününe randevu verdi ordan ciktim eve giderken sarı yandı hararet hemen durdum sonra yarim saat sonra tekrar hareket ettim eve geldiği salı gitmeyi bekliyorum ... O kodlar hatalar nedir peki hocam ?
              \______
              /__|___\___
              [(O)_____(O)\

              Yorum Yap


                #8
                Hhata kodlarını ustamdan talep ediyim.Geldikten sonra suda azalma varmıydı?Bırde dılersen aracı 3 bın devirde çalışıtırp su eklmesı yap daha sonra aracı rolantıde az ileri geri yaparsan dediğim yerde sağ ön tekerin hemen içerisinde su damlatması varsa devirdaimdir aynı sorun ile karşılaştım orjinali 440 tl birde değişirken mutlaka termostat ile devirdaim arasında bi hoturmu değiştiriyorlar 230 tl gibide onun rakamı umarım devirdaim ile kurtarırsın.
                34 VY 2501 2007 R 56

                SNL81

                Yorum Yap


                  #9
                  Hocam arabayinpark edince hep altına baktım hiç bir damlama görmedim suda ise gözle gorulur bir azalma görmedim aksamm tekrar bakayım suya ne kadar var die...
                  \______
                  /__|___\___
                  [(O)_____(O)\

                  Yorum Yap


                    #10
                    Hata kodlarının sebebi kalitesiz yakıttan yada maf sensorunun yanlış okuma yapmasından kaynaklanmış olabilir. Eger turbonun üstündeki wastegate te bir problem olmuşsa aşırı basınçtan ötürü yüksek ölçüde vuruntu yaşamış olabilirsiniz. Wastegate bozuksa eğer aşırı basınçtan ötürü motora sürekli fazla yakıt gönderilir buda aracınızın normal kullanımda dahi 2500 devirden sonra normalden çok benzin tüketmesinin sebebi olabilir. Gelelim aracın hararet problemine. Fanlarınız çalıştığına göre müşürün kendisinde sıkıntı yok thermostat sağlam fakat , devir daim pompası işlevini yerine getiremiyor olabilir, Cavity oluşmuş olabilir yani su pompası içindeki dişli ve mil miladını doldurmuş olabilir. Radyatörünüzde oluşmuş herhangi bir tıkanıklık da buna sebep vermiş olabilir. Benim tavsiyem radyatör ve devir daim hem sökülmeden basıncı kontrol edilmeli, sorun var ise iki parça beraber sökülerek kontrol edilmeli. Devirdaim gerekiyorsa değiştirilip antifreeze ile beraber montajdan sonra uzun bir tecrübeye çıkıldıktan sonra, rölantide aracın tekrar fan açana kadar beklenmesidir. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Tekrar geçmiş olsun. Süreci bizimle paylaşırsanız yardımlaşmamız ve paylaşımlarınız değer katacaktır. Bol mini günler

                    Yorum Yap


                      #11
                      Servis olarak bahsettiğiniz yer A.y.n. mi?
                      34 LA 6426

                      instagram.com/hakankyv

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı FuKu tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Hata kodlarının sebebi kalitesiz yakıttan yada maf sensorunun yanlış okuma yapmasından kaynaklanmış olabilir. Eger turbonun üstündeki wastegate te bir problem olmuşsa aşırı basınçtan ötürü yüksek ölçüde vuruntu yaşamış olabilirsiniz. Wastegate bozuksa eğer aşırı basınçtan ötürü motora sürekli fazla yakıt gönderilir buda aracınızın normal kullanımda dahi 2500 devirden sonra normalden çok benzin tüketmesinin sebebi olabilir. Gelelim aracın hararet problemine. Fanlarınız çalıştığına göre müşürün kendisinde sıkıntı yok thermostat sağlam fakat , devir daim pompası işlevini yerine getiremiyor olabilir, Cavity oluşmuş olabilir yani su pompası içindeki dişli ve mil miladını doldurmuş olabilir. Radyatörünüzde oluşmuş herhangi bir tıkanıklık da buna sebep vermiş olabilir. Benim tavsiyem radyatör ve devir daim hem sökülmeden basıncı kontrol edilmeli, sorun var ise iki parça beraber sökülerek kontrol edilmeli. Devirdaim gerekiyorsa değiştirilip antifreeze ile beraber montajdan sonra uzun bir tecrübeye çıkıldıktan sonra, rölantide aracın tekrar fan açana kadar beklenmesidir. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Tekrar geçmiş olsun. Süreci bizimle paylaşırsanız yardımlaşmamız ve paylaşımlarınız değer katacaktır. Bol mini günler
                        öncelikle uzunca cevap yazdığınız için ilginiz için teşekkürler...
                        şu belirteyim araç 1 yada 1,5 aydır bende sürekli Shell ve opetten aldım benzinimi benden önceki arkadaşta shellden alıyormuş öyle söylemişti.. ben servise söyledim fazla yakıyor aracım şuanda dedim oda arıza kodlarına göre onları da inceleyelim dedi bu arada ( şehir için tamamiyle sakin kullanımda 10 -11 lt arası normal olmayan bir rakam doğrumu hocam ? ) aracımda extradan da hiçbirşey yok sadece dp var... servise arabayı yarın bırakıcam oda antifiriz ile odlduracagını ve motor sıcak ve soğukken test edeceğini söyledi bir yerlerde yıtyık olabilir dedi.. çıkan sonuçları da buraya bildireceğim .. ilk sorumu cevaplayabilirseniz sevinirim ..
                        \______
                        /__|___\___
                        [(O)_____(O)\

                        Yorum Yap


                          #13
                          Fuku eline saglik. Guzel aciklamissin

                          Vuruntu kotu yakit ile ilgili. Ancak oksijen sensor hatasida oldugundan sendorde de ariza olmasi muhtemel.

                          Aracta yazilim var mi yokmu nasil anlasilir bilemiyorum. Genelde ben kullandigimda anliyorum
                          1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                          2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                          [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                          4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                          5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                          Yorum Yap


                            #14
                            Aslı hhakankaya tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            Servis olarak bahsettiğiniz yer A.y.n. mi?
                            hhakankaya hocam ben denizli de yaşıyorum ne yazıkki A.y.n değil...
                            \______
                            /__|___\___
                            [(O)_____(O)\

                            Yorum Yap


                              #15
                              10 11 normal deger zaten bence normal kullanimda eger otomatik ise, manuel ise dediginiz gibi fazla
                              1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                              2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                              [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                              4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                              5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X