Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Lastik ebatları

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Lastik ebatları

    Kapı direğindeki etiketim ve kullanım kitapçığım olmadığından araca uygun lastik ebatlarını bulamıyorum. Lastik durumum iyi değil ve yenilerini almam lazım. Şuan 215/50/17 var. 205 tabana düşme niyetim var açıkçası. Aracın orjinal lastik ebatları nedir?


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

    #2
    205-45-17


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

    Yorum Yap


      #3
      205 45 17 orjınal ebat

      Gp2 de 215 40 17 geldı oda sorunsuz oluyor

      Yorum Yap


        #4
        Bilgi için teşekkürler. Ay başında kumho marka lastikleri alıcam


        Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

        Yorum Yap


          #5
          215 tabanlı lastik aracı yoruyor gibi geldi bana. Düşük hızda iken araçta akıcılık yok. Sanki aracı durdurmaya yönelik gibi.diğer aracımla kıyaslayınca böyle bir hisse kapılıyorda olabilirim (245/40/18 lastikli E60 5.20i)

          Bu yüzden 205/45/17 alacağım. Belki yakıt da az da olsa düşer


          Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

          Yorum Yap


            #6
            Aslı FelixCrail tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            215 tabanlı lastik aracı yoruyor gibi geldi bana. Düşük hızda iken araçta akıcılık yok. Sanki aracı durdurmaya yönelik gibi.diğer aracımla kıyaslayınca böyle bir hisse kapılıyorda olabilirim (245/40/18 lastikli E60 5.20i)

            Bu yüzden 205/45/17 alacağım. Belki yakıt da az da olsa düşer


            Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
            Merhebalar şu şekilde iza etmek gerekirse faydalı olacağını düşünmekteyim

            Lastikler ; Radyal (Radial Tire) ve Konvansiyonel (Bias Ply / Diagonal Tire) lastikler olmak üzere iki çeşittir.

            1. Konvansiyonel Lastikler (Bias Ply / Diagonal Tire)

            Konvansiyonel lastiklerde karkas (carcass) yapı 30-40 derecelik açılarla (crown angle) çapraz şekildedir. Bu yapı üst üste katlar halinde lastiğin ana yapısını oluşturur. Karkas yapının üzerinde ''belt'' denilen kuşaklar yer alırsa ''kuşaklı konvansiyonel lastik'' adını alır.

            2. Radyal Lastikler (Radial Tires)

            Radyal lastiklerde ise karkas yapı, en alt katta tekerlek düzlemi ile 90 derecelik açı yapacak şekilde yer alır. Bu karkas yapının üzerinde ise ''belt'' denilen kuşaklar yer alır. Konvansiyonel lastiklerdeki 40 derecelik karkas açılarına karşın, radyal lastiklerde 20 derecelik kuşak açıları bulunur.

            1.JPG

            Radyal ve Konvansiyonel Lastiklerin Karşılaştırılması

            Radyal lastiklerin en önemli avantajı esnekliğidir. Enine dizilmiş karkas yapısı lastiğin esnekliğini arttırır, yere temas yüzeyini genişletir. Bu sayede yol tutuş, çeki performansı, fren performansı konvansiyonel lastiğe göre büyük ölçüde artar. Ayrıca radyal lastikler konvansiyonel lastiklere göre ;

            - daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir,
            - yüksek taşıma kapasitesine sahiptir,
            - yüksek yanal kuvvet kapasitesi
            - yüksek konfora sahiptir.
            - uzun ömüre sahiptir.

            Bu nedenlerle 1960'lı yıllarda oldukça popüler olan konvansiyonel lastikler yerini günümüzde büyük ölçüde radyal lastiklere bırakmıştır.

            Radyal ve Konvensiyonel lastiğin hıza bağlı olarak yuvarlanma direnci değerleri

            2.jpg

            LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

            Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca açıklayacağım

            Lastik Genişliği

            Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

            3.JPG

            genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

            Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Aşağıdaki görsel iyi bir örnektir.

            4.JPG

            Yanak yüksekliği ve jant çapı

            Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

            YAKIT TÜKETİMİ

            Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

            - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
            - Yol direnci

            Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

            Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

            Bunların yardımcı olabileceğini düşündüm ondan 205 ve 215 arasında fazla fark yaşamazsınız.
            - 34 KS 1309 2014 cooper S
            - 34 TM 8031 2006 GP
            - 34 BKS 90 2009 JCW- (DEV20) Project 400+
            - 34 NOS 33 2003 Cooper S

            Yorum Yap


              #7
              Aslı Tunc Jcw tarafından gönderilmiş Mesajı göster
              Merhebalar şu şekilde iza etmek gerekirse faydalı olacağını düşünmekteyim

              Lastikler ; Radyal (Radial Tire) ve Konvansiyonel (Bias Ply / Diagonal Tire) lastikler olmak üzere iki çeşittir.

              1. Konvansiyonel Lastikler (Bias Ply / Diagonal Tire)

              Konvansiyonel lastiklerde karkas (carcass) yapı 30-40 derecelik açılarla (crown angle) çapraz şekildedir. Bu yapı üst üste katlar halinde lastiğin ana yapısını oluşturur. Karkas yapının üzerinde ''belt'' denilen kuşaklar yer alırsa ''kuşaklı konvansiyonel lastik'' adını alır.

              2. Radyal Lastikler (Radial Tires)

              Radyal lastiklerde ise karkas yapı, en alt katta tekerlek düzlemi ile 90 derecelik açı yapacak şekilde yer alır. Bu karkas yapının üzerinde ise ''belt'' denilen kuşaklar yer alır. Konvansiyonel lastiklerdeki 40 derecelik karkas açılarına karşın, radyal lastiklerde 20 derecelik kuşak açıları bulunur.

              [ATTACH]8692[/ATTACH]

              Radyal ve Konvansiyonel Lastiklerin Karşılaştırılması

              Radyal lastiklerin en önemli avantajı esnekliğidir. Enine dizilmiş karkas yapısı lastiğin esnekliğini arttırır, yere temas yüzeyini genişletir. Bu sayede yol tutuş, çeki performansı, fren performansı konvansiyonel lastiğe göre büyük ölçüde artar. Ayrıca radyal lastikler konvansiyonel lastiklere göre ;

              - daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir,
              - yüksek taşıma kapasitesine sahiptir,
              - yüksek yanal kuvvet kapasitesi
              - yüksek konfora sahiptir.
              - uzun ömüre sahiptir.

              Bu nedenlerle 1960'lı yıllarda oldukça popüler olan konvansiyonel lastikler yerini günümüzde büyük ölçüde radyal lastiklere bırakmıştır.

              Radyal ve Konvensiyonel lastiğin hıza bağlı olarak yuvarlanma direnci değerleri

              [ATTACH]8693[/ATTACH]

              LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

              Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca açıklayacağım

              Lastik Genişliği

              Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

              [ATTACH]8694[/ATTACH]

              genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

              Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Aşağıdaki görsel iyi bir örnektir.

              [ATTACH]8695[/ATTACH]

              Yanak yüksekliği ve jant çapı

              Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

              YAKIT TÜKETİMİ

              Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

              - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
              - Yol direnci

              Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

              Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

              Bunların yardımcı olabileceğini düşündüm ondan 205 ve 215 arasında fazla fark yaşamazsınız.


              Güzel paylaşım. Teşekkürler @TuncJCW
              34 NAD 99 '06 JCW
              34 AR 3221 '11 JCW
              34 EK 391 '09 MCS

              Yorum Yap


                #8
                Teşekkürler @SRKNZCN inş. bilgi anlamında yardımcı olur
                - 34 KS 1309 2014 cooper S
                - 34 TM 8031 2006 GP
                - 34 BKS 90 2009 JCW- (DEV20) Project 400+
                - 34 NOS 33 2003 Cooper S

                Yorum Yap


                  #9
                  Aslı Tunc Jcw tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  Merhebalar şu şekilde iza etmek gerekirse faydalı olacağını düşünmekteyim

                  Lastikler ; Radyal (Radial Tire) ve Konvansiyonel (Bias Ply / Diagonal Tire) lastikler olmak üzere iki çeşittir.

                  1. Konvansiyonel Lastikler (Bias Ply / Diagonal Tire)

                  Konvansiyonel lastiklerde karkas (carcass) yapı 30-40 derecelik açılarla (crown angle) çapraz şekildedir. Bu yapı üst üste katlar halinde lastiğin ana yapısını oluşturur. Karkas yapının üzerinde ''belt'' denilen kuşaklar yer alırsa ''kuşaklı konvansiyonel lastik'' adını alır.

                  2. Radyal Lastikler (Radial Tires)

                  Radyal lastiklerde ise karkas yapı, en alt katta tekerlek düzlemi ile 90 derecelik açı yapacak şekilde yer alır. Bu karkas yapının üzerinde ise ''belt'' denilen kuşaklar yer alır. Konvansiyonel lastiklerdeki 40 derecelik karkas açılarına karşın, radyal lastiklerde 20 derecelik kuşak açıları bulunur.


                  Radyal ve Konvansiyonel Lastiklerin Karşılaştırılması

                  Radyal lastiklerin en önemli avantajı esnekliğidir. Enine dizilmiş karkas yapısı lastiğin esnekliğini arttırır, yere temas yüzeyini genişletir. Bu sayede yol tutuş, çeki performansı, fren performansı konvansiyonel lastiğe göre büyük ölçüde artar. Ayrıca radyal lastikler konvansiyonel lastiklere göre ;

                  - daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir,
                  - yüksek taşıma kapasitesine sahiptir,
                  - yüksek yanal kuvvet kapasitesi
                  - yüksek konfora sahiptir.
                  - uzun ömüre sahiptir.

                  Bu nedenlerle 1960'lı yıllarda oldukça popüler olan konvansiyonel lastikler yerini günümüzde büyük ölçüde radyal lastiklere bırakmıştır.

                  Radyal ve Konvensiyonel lastiğin hıza bağlı olarak yuvarlanma direnci değerleri


                  LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

                  Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca açıklayacağım

                  Lastik Genişliği

                  Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.


                  genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

                  Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Aşağıdaki görsel iyi bir örnektir.


                  Yanak yüksekliği ve jant çapı

                  Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

                  YAKIT TÜKETİMİ

                  Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

                  - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
                  - Yol direnci

                  Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

                  Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

                  Bunların yardımcı olabileceğini düşündüm ondan 205 ve 215 arasında fazla fark yaşamazsınız.
                  Bu cevap başlı başına bir topik hakediyor
                  açmak ister misin?
                  www.haktankeskin.com

                  Yorum Yap


                    #10
                    Aslı HAKTAN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                    Bu cevap başlı başına bir topik hakediyor
                    açmak ister misin?
                    Teşekkürler Haktan tabiki
                    - 34 KS 1309 2014 cooper S
                    - 34 TM 8031 2006 GP
                    - 34 BKS 90 2009 JCW- (DEV20) Project 400+
                    - 34 NOS 33 2003 Cooper S

                    Yorum Yap

                    Hazırlanıyor...
                    X