Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Motor Su Eksiltmesi... :(

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Motor Su Eksiltmesi... :(

    Değerli Forum Üyeleri,
    Aracım 15 gün önce komple bakımdan geçti tüm sıvılar yenilendi. Dün akşam Ankaranın kızılayında (!)(!)(!) iş çıkışı fazla dur kalk ve birazda devirli kullanma sonucu fanın 2 kere peşpeşe açıldığını hissettim ki böyle birşey başıma nadiren geliyo, o da sıcak havalarda. Hararet 100-110`a çıkmıştı hemen kenara çektim, su eksilmişti resmen. Sabah çalışır vaziyette su (antifiriz) ekledim, 1 parmak boyu kadar içeri çekti yine ekledim yine çekti yine ekledim yine çekti, bu normal bir durum mudur. Tahliye deposu gayet nizamı max seviyede duruyor. Arabada duman atma yok, yağı kontrol ettim gayet nizami. Yerlerde damla vs. de yok. Aklına başka birşey gelen var mı acaba?

    #2
    Bu tarz bir olay r56 aracımda başıma geldi , ısı esanjör contası mı neydi tam ismi , bu parça değişerek düzeldi sorun , conta falan deyince yanlış anlamayın parça motorun içinde değil , dışında lastik gibi bir şey ordan motor suyu sızıyor

    Yorum Yap


      #3
      Aslı ceyhun737 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
      Bu tarz bir olay r56 aracımda başıma geldi , ısı esanjör contası mı neydi tam ismi , bu parça değişerek düzeldi sorun , conta falan deyince yanlış anlamayın parça motorun içinde değil , dışında lastik gibi bir şey ordan motor suyu sızıyor
      ısı eşanjörü, termostat, radyatör, kalorifer petekleri vs olsa gözle görülmez mi acaba?

      Yorum Yap


        #4
        Onu ancak usta anlayabilir ancak , ben farkettiğimde 4 gün aracı kullanmadım otoparka indiğimde tam motor suyu deposunun altında yerde su vardı kapağı açtım tamamladım sonra hep kontrol ettim sürekli eksiliyordu , bende sonuç o parça değişerek halloldu .

        Yorum Yap


          #5
          Aslı ceyhun737 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          Onu ancak usta anlayabilir ancak , ben farkettiğimde 4 gün aracı kullanmadım otoparka indiğimde tam motor suyu deposunun altında yerde su vardı kapağı açtım tamamladım sonra hep kontrol ettim sürekli eksiliyordu , bende sonuç o parça değişerek halloldu .
          Vallaha suyun seviyesini hergün kontrol etmek gerekir o zaman.Bugün kontrol ettirtcem kaçak yerini artık... Ben gıcık oluyorum böyle işlere. Yav arkadaş benim pederin rutin kontroller hariç daha servise ustaya sanayiye gittiğini görmedim, suyun seviyesini lastiğin basıncını yağını osunu busunu kontrol ettiğini görmedim.Lan gaz da basmıyoz hor da kullanmıyoz , sabah şükür akşam şükür, analarımızn çiçeklerine gösterdiği ilgiyi alakayı gösteriyoz ama yok yok yok Allah belamızı mı vermiş anlamadım ki

          Yorum Yap


            #6
            Benim aracimda yogun dur kalkli kullanimda fan aciyor. Ustalar fan acmasinin normal oldugunu soyluyor. Fakat henuz su eksiltme durumu yasamadim. Bence bi ustaya gosterin.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Yorum Yap


              #7
              Aracınız r56 ise bu arıza kronik olabiliyor , ayn çözüm getirecektir , biraz uzun sürüyor işlem ama susuz bırakmamak lazım Ve nerede eksileceğini bilemezsiniz , ben çekici ile götürdüm servise ne olur ne olmaz su eksilir hararet vs olur diye

              Yorum Yap


                #8
                Aslı Kfadam tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Benim aracimda yogun dur kalkli kullanimda fan aciyor. Ustalar fan acmasinin normal oldugunu soyluyor. Fakat henuz su eksiltme durumu yasamadim. Bence bi ustaya gosterin.


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Dur kalklarda bende de çok oluyor fan açılması, hatta açtığı gibi içerden hissediyorum Anlık bir kaçak göçek olsa zaten kendini hemen belli eder. Çaktırmadan usulca eksiliyor ve eksilme durumu 27 kasım da aracı kışlık bakıma soktuğumda geldi Ustam bana araban su eksiltiyor mu demişti ve ben hayır demiştim ki eksiltmiyordu. orayı burayı sıktı kaçak göçeğide önledik dedi, en son olan bu

                Yorum Yap


                  #9
                  Aslı ceyhun737 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  Aracınız r56 ise bu arıza kronik olabiliyor , ayn çözüm getirecektir , biraz uzun sürüyor işlem ama susuz bırakmamak lazım Ve nerede eksileceğini bilemezsiniz , ben çekici ile götürdüm servise ne olur ne olmaz su eksilir hararet vs olur diye
                  Aracım R50, ve Ankaradyım malesef. Sürekli kontrol halindeyim şu sıralar.

                  Yorum Yap


                    #10
                    Konuyu takipteyim, eger sorun ilerlerse ya da bunu ustanızla halledemezseniz size kendi aracımı goturdugum ustamı tavsiye edebilirim.
                    sigpic

                    Yorum Yap


                      #11
                      Aslı Tibuk5361 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                      Dur kalklarda bende de çok oluyor fan açılması, hatta açtığı gibi içerden hissediyorum Anlık bir kaçak göçek olsa zaten kendini hemen belli eder. Çaktırmadan usulca eksiliyor ve eksilme durumu 27 kasım da aracı kışlık bakıma soktuğumda geldi Ustam bana araban su eksiltiyor mu demişti ve ben hayır demiştim ki eksiltmiyordu. orayı burayı sıktı kaçak göçeğide önledik dedi, en son olan bu
                      Başıma gelen bir konuyu anlatayım. Belki burada sizi ilgilendiren birşey de olabilir
                      Malum turbo değişikliği nedeniyle orjinal su tankını çıkartıp, yerine Forge'un aluminium tankını koydum. 2 gün sonra su taşırdı. Durduğu yerde soğuyunca.

                      Meğersem fazla eklemişiz dedik, ama nereden kaçırdığını bulamadık.
                      Kaçırma ihtimalleri ;
                      1) Su tankı kapağından
                      2) alt borularında yırtık, kaçak vs olabilir
                      3) bu en tehlikelisi, üst kapağa kaçırma ihtimali olabilir.. Bu en son kontrol edilmeli.

                      Şimdi su seviyesi mutlaka tankın en alt kademesinde olmalı. Yarısını bile doldursanız taşma, kaçırma yapabilir.

                      Fan açma muhabbetine gelince, bana göre yine kronik olan termostat müşhürü sorunudur.
                      Kolay kolay başka bir sıkıntı olmaz.

                      Benim tavsiyem, forum üyesi olarak kendizi tanıtıp AYN Auto Ahmet Usta veya Yusuf Usta ile görüşmeniz.
                      Ankara'dasınız ama yine de onların bilgi ve birikimi hepimizden fazladır Danışırsanız seve seve yardımcı olacaklar diye düşünüyorum.
                      Dünyayı yeniden keşfetmeye de bu şekilde gerek kalmayacaktır...

                      Umarım kısa zamanda çözersiniz, keyifli forumlar
                      1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                      2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                      [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                      4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                      5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                      Yorum Yap


                        #12
                        Yazılanları okuyunca termostat müşhüründen korkmaya başladım, benim de fan sık sık açılıyor sayılır

                        Daha yeni 800 km'yi geçtim termostatta sıkıntı olması mümkün mü sizce?

                        Yorum Yap


                          #13
                          Aslı ömür tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          Yazılanları okuyunca termostat müşhüründen korkmaya başladım, benim de fan sık sık açılıyor sayılır

                          Daha yeni 800 km'yi geçtim termostatta sıkıntı olması mümkün mü sizce?
                          Cok erken olmuyo genelde bu sikinti benim eski aracta termostat arizasi fan acma hararet yapma olayi 17,000km civari olmustu.


                          iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

                          Yorum Yap


                            #14
                            Aslı OGZ59 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            Cok erken olmuyo genelde bu sikinti benim eski aracta termostat arizasi fan acma hararet yapma olayi 17,000km civari olmustu.


                            iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
                            Çok takılmayayım o zaman gerçekten erken henüz. Elm cihazıyla takip ediyorum, bugün coolant 108 derece gösteriyordu eve geldiğimde

                            Yorum Yap


                              #15
                              Fan açma sıkıntısı aslında sıkıntımıdır onu tartışırım, açmaması sıkıntı ki bu kadar sıkış sıkış bir motorun ısınmaması ve fan açmaması imkansız birşey. Aracın antifiriz eksiltme sorununa gelirsek cumartesi günü sorun halledildi. Aracı bakıma soktuğumuzda tüm sıvılar yenilenmişti, eski olan antifiriz boşaltılmış yenisi eklenmişti ve bu yeni olan antifiriz tüm borulara taze baskı yapmış bir çok yeri çatlatmış (Hortumları). Hortumlar değiştirildi.

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X