Öncelikle bu uygulamanın amacı ve uygulama yöntemi ile başlayalım..
Supercharger kabaca, bir aşırı besleme yani havayı zorla içeri sokma yöntemidir bunun için kuvvetini de krank milimizden bir kayış yardımıyla alır, kranka bağlı olduğu için bir miktar güç çalar fakat içeri giren ekstra hava ile bunu fazlasıyla geri verir..
Kasnak değişimindeki amaç ise bu içeri basılan havayı yani basıncı biraz daha arttırmaktır.. Ne kadar hava o kadar iyi yanma (bir yere kadar tabiki) Kasnak üreten birçok çeşitli firma vardır, ve hepsi hemen hemen aynıdır (m7, alta, craven speed, mini madness vs.) Ölçü olarak ise %15 ten %20 ye kadar gider, de peki bu % 15 nedir? Orjinal kasnağın %15 daha küçüğü demektir. Superchargera bağlı olan kasnak küçüldüğü için daha çok dönecek ve bu daha fazla dönüş ile içeri daha fazla hava verecektir.. Giriş modifiyesi olarak hem fiyat/performans oranı en yüksek hem de en kolay uygulanabilen uygulamadır dersek pek yanlış olmaz..
Basit bir şekilde superchargerlarımızın ve kayış sisteminin çalışma diyagramı:
ilk şemada sol başta altta gözüken siyah yuvarlak parçamız mevzu bahis kasnağımız
İdeal ölçü hangisidir?
Yol kullanımı için ideal olan ölçü %15-16-17 lık kasnaklardır.. Daha da ufak olanlar yani 17 ve üstü hem superchargerı çok yoracak ömrünü kısaltacaktır hem de bir yerden sonra havayı çok fazla ısıtıp verimini de düşürecektir.. Ayrıca akışmetre sensörü yani motora giren havayı ölçen sensörümüz de bu konuda biraz duyarlı %17 nin üzerindeki kasnak ile basınç fazla arttığı için arızaya geçecek ve P0108 kodlu 'overboost' arızasını verecektir.. Bu durumda DSC devre dışı kalacak ve araba kendini biraz daha emniyete çekecektir..
M7 %16 ya örnek bir resim
Bu değişim sonrası orjinal de 0.7 bar basan aracımız yaklaşık olarak 1-1.1 bar basınç basmaya başlayacaktır ve bu da bize ortalama 12-15hp olarak dönecektir.. $150'lık bir parça için gayet iyi değer Değişim işlemi yaklaşık 1 saat süren bir işlem, yanında kayışımızı da değiştirmemiz gerekmektedir seçilen kasnağa uygun olan daha kısa bir kayış ile.
Ayrıca krank kasnağı değişimi de benzer bir uygulamadır, mantık aynıdır fakat pek tavsiye edilen bir uygulama değil. Sebebi ise hem overboost sorunu yaşama ihtimali hem de orjinalinde (makyajlı r53lerde) bulunan krankın balansını absorbe edip diğer elemanlara iletmeyen damperin sonradan üretilen çoğu markada olmayışı. Eğer alınacaksa ati, cravenspeed gibi markalar tercih edilebilir, bunlarda bulunmakta.. Bu üründe de aynı şekilde ölçüler vardır. %0 yani sadece daha hafif, %2-3-4 gibi.. Hafiflemesi sebebiyle de gaz tepkisini arttırdığı söyleniyor ama kullanmadığım için o konuda bir yorum yapamayacağım
Supercharger kabaca, bir aşırı besleme yani havayı zorla içeri sokma yöntemidir bunun için kuvvetini de krank milimizden bir kayış yardımıyla alır, kranka bağlı olduğu için bir miktar güç çalar fakat içeri giren ekstra hava ile bunu fazlasıyla geri verir..
Kasnak değişimindeki amaç ise bu içeri basılan havayı yani basıncı biraz daha arttırmaktır.. Ne kadar hava o kadar iyi yanma (bir yere kadar tabiki) Kasnak üreten birçok çeşitli firma vardır, ve hepsi hemen hemen aynıdır (m7, alta, craven speed, mini madness vs.) Ölçü olarak ise %15 ten %20 ye kadar gider, de peki bu % 15 nedir? Orjinal kasnağın %15 daha küçüğü demektir. Superchargera bağlı olan kasnak küçüldüğü için daha çok dönecek ve bu daha fazla dönüş ile içeri daha fazla hava verecektir.. Giriş modifiyesi olarak hem fiyat/performans oranı en yüksek hem de en kolay uygulanabilen uygulamadır dersek pek yanlış olmaz..
Basit bir şekilde superchargerlarımızın ve kayış sisteminin çalışma diyagramı:
ilk şemada sol başta altta gözüken siyah yuvarlak parçamız mevzu bahis kasnağımız
İdeal ölçü hangisidir?
Yol kullanımı için ideal olan ölçü %15-16-17 lık kasnaklardır.. Daha da ufak olanlar yani 17 ve üstü hem superchargerı çok yoracak ömrünü kısaltacaktır hem de bir yerden sonra havayı çok fazla ısıtıp verimini de düşürecektir.. Ayrıca akışmetre sensörü yani motora giren havayı ölçen sensörümüz de bu konuda biraz duyarlı %17 nin üzerindeki kasnak ile basınç fazla arttığı için arızaya geçecek ve P0108 kodlu 'overboost' arızasını verecektir.. Bu durumda DSC devre dışı kalacak ve araba kendini biraz daha emniyete çekecektir..
M7 %16 ya örnek bir resim
Bu değişim sonrası orjinal de 0.7 bar basan aracımız yaklaşık olarak 1-1.1 bar basınç basmaya başlayacaktır ve bu da bize ortalama 12-15hp olarak dönecektir.. $150'lık bir parça için gayet iyi değer Değişim işlemi yaklaşık 1 saat süren bir işlem, yanında kayışımızı da değiştirmemiz gerekmektedir seçilen kasnağa uygun olan daha kısa bir kayış ile.
Ayrıca krank kasnağı değişimi de benzer bir uygulamadır, mantık aynıdır fakat pek tavsiye edilen bir uygulama değil. Sebebi ise hem overboost sorunu yaşama ihtimali hem de orjinalinde (makyajlı r53lerde) bulunan krankın balansını absorbe edip diğer elemanlara iletmeyen damperin sonradan üretilen çoğu markada olmayışı. Eğer alınacaksa ati, cravenspeed gibi markalar tercih edilebilir, bunlarda bulunmakta.. Bu üründe de aynı şekilde ölçüler vardır. %0 yani sadece daha hafif, %2-3-4 gibi.. Hafiflemesi sebebiyle de gaz tepkisini arttırdığı söyleniyor ama kullanmadığım için o konuda bir yorum yapamayacağım
Yorum Yap